Annons:
Etikettpresentationer
Läst 786 ggr
Josei
2013-08-24 15:55

Vilka är ni och vad har ni för hästar?

Hej alla ni som har klickat in på sajten!

Jag slänger ut en fråga och undrar vilka ni är och vad ni har för ambitioner tillsammans med era hästar? 

Själv heter jag Josefin Blom Lugn och har för tillfället tre stycken hästar. Jag har ett varmblodssto som numera bara tävlas på skoj, en arabkorsning (travare/arab) som tävlas för fullt och ska kliva upp på 12-milsnivå nu (om allt går enligt plan), samt en 3-årig arabhingst som är prestationsavlad för just distansritt. 

Jag har alltid älskat hästar, men hittade distansridningen först för ett par år sedan. Blev fast i distansvärlden direkt och satsar nu på att gå så långt jag kan! Jag älskar att tävla i distansritt och vill uppmärksamma sporten så att fler människor ska få möjlighet att känna samma härliga känsla som jag gör. Hästarna älskar det dessutom, mina hästar har alltid öronen spetsade framåt när vi tar oss fram på de olika distansbanorna vi provar på! :)

/ Josefin, "Josei"

Driver hemsidan josefinblomlugn.n.nu

  • Redigerat 2022-08-18 09:13 av Niklas
Annons:
platiniah
2013-08-25 11:35
#1

Hej!

Jag är en lite äldre hästtjej med tre hästar. Ett arabsto på 22 år en nordlandshäst på 17 år, som båda bott hos mig sen de var ett år. Sen ville jag hinna med en unghäst till innan jag blir för gammal och då flyttade Platiniah 9 mån. hem till oss ! Idag är hon 5 år.

Inaarah
2013-09-08 10:56
#2

Hejhej!

Jag håller inte på med hästar längre, men har gjort under största delen av mitt liv. För ett par år sedan la jag av - hittade ingen lämplig storhäst att gå över till när jag vuxit ur ponnyerna, och att köpa en egen var inget alternativ just då. 

Jag har alltså ridit och tävlat både hoppning och dressyr med ponny, men alltid varit nyfiken på att prova på något nytt. När jag var yngre ville jag börja med ponnytrav och senare blev jag sugen på distans (vilket jag fortfarande är..). Tyvärr är ingen av mina föräldrar hästintresserade och det har väl dragit sitt strå till stacken att jag inte utforskat mer inom hästvärlden än "det vanliga".

I dagsläget går jag i gymnasiet och tiden för hästar är inte alls lika stor som jag önskar. Saknar det en hel del - framför allt på hösten - men har en vision om att börja rida igen när jag är lite äldre. Distans är något jag varit intresserad av och skulle tycka vara väldigt kul, så därför är jag jätteglad att ha hittat en iFokussajt om just detta! På så sätt kan man ju förhoppningsvis lära sig mer. :)

My Baby goes by
2013-09-17 23:47
#3

Hej!

Själv är jag en 38-årig häst"tjej" som hållit på med hästar sedan 6-årsåldern. Tävlade som ung fälttävlan (vilket jag aldrig skulle våga nu…). Har aldrig haft föräldrar som engagerat sig mer än betald terminsavgift under tidiga år på ridskola och jag har således jobbat gratis och ridit det som erbjudits, ska tilläggas att det varit fantastiskt kul och lärorikt🙂. I dagsläget har jag två hästar, ett varmblodssto som tidigare gått på travet, 14 år gammal och en mycket speciell fröken som jag älskar överallt på jorden (nåja mina barn kommer nog före 😉) vårt träningsupplägg är distans nu och vårt problem är nerverna. Men vi satsar på en CL till våren. Min andra häst är kallblodskorsningen (ardenner/varmblodstravare) Luring 9 år som kommit till oss ganska nyss och har lång väg kvar då han hanterats illa och är ängslig/strykrädd och totalt ouppfostrad. Vi jobbar nu upp förtroendet och parallellt med inkörningen som jag håller i så rider en jätteduktig tjej honom. Hans potential är enorm så med tid och tålamod skulle det inte förvåna mig om han en dag ställer upp i en distanstävling🙂

Mitt intresse för distansritt väcktes då jag groomade åt en god vän och vi hamnade bredvid dig Josefin! Tack för allt stöd o pepp!

Med vänlig hälsning

Cecilia

Upp till toppen
Annons: