Övriga ämnen & frågor

Träning av oss ryttare

2013-08-25 21:51 #0 av: Josei

Brukar du träna på något annat sätt än att rida? Vad gör du i så fall och hur ofta?

/ Josefin, "Josei", admin för distansritt.ifokus.se

Driver hemsidan josefinblomlugn.n.nu

Anmäl
2013-09-06 20:02 #1 av: Yelly Bean

Tassar här! Är intresserad av hur andra ryttare tränar sig själva. Glad Har precis kommit igång med att gymma igen, efter en tremånaders paus. Förra "perioden" tränade jag på gym 2-3 dagar i veckan i ett halvår och jag märkte stor skillnad i hur mycket jag orkade under ridningen sen. Tummen upp

När jag är på gymmet gör jag mycket mag- och ryggövningar och så springer jag i ungefär 15-20 minuter. 

Anmäl
2013-09-11 07:24 #2 av: Josei

Intressant att du verkligen märkte skillnad! Jag ska tänka på detta nu när jag äntligen har börjat tränat annat igen (har fyspass/träning i skolan 2 gånger/vecka och planerar att spela fotboll på skoj 1 gång/vecka). Ska bli kul att se om jag också känner någon skillnad! :)

Driver hemsidan josefinblomlugn.n.nu

Anmäl
2013-09-14 16:20 #3 av: Teamart

Löpning, skidor, cykel, simmar, alltså konditionsträning 3ggr/veckan

Anmäl
2013-10-22 15:23 #4 av: Linnea

Tänker varje dag att jag borde börja.. Det är tyvärr inte alltid tanken som räknas!

Skynda långsamt så går det fortare
Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.